گروه نرم افزاری داتیس

5 راه برای افزایش بهره وری کارکنان در سال 2022

ترفندهای افزایش بهره وری کارکنان در سازمان ها

همانطور که کسب و کارها بازده مالی را ارزیابی می کنند و به طور استراتژیک برای رشد آینده برنامه ریزی می کنند، مشارکت کارکنان باید اولویت اصلی شما باشد. تلاش برای بهبود عملکرد کارکنان جایی است که کارفرمایان همیشه انرژی خود را متمرکز می کنند، اما در مورد افزایش بهره وری کارکنان چطور؟ این مفاهیم ممکن است مرتبط باشند، اما یکسان نیستند. کارفرمایان باهوش برای دستیابی به یک ترکیب طلایی تلاش می کنند.

چگونه بهره وری کارکنان را افزایش دهیم ؟

رهبران کسب‌وکار که متعهد به بهبود بهره‌وری کارکنان هستند، لزوماً مجبور نیستند حقوق‌های کلان را تأیید کنند، هدایای فاخر بدهند یا انگیزه‌های جدید را وعده دهند. با این حال، راه های عملی و موثرتری برای ایجاد بهره وری بیشتر از نیروی کار شما وجود دارد. همه چیز با مشارکت کارکنان شروع می شود. کارمندان بی‌تحرک باعث تخلیه شرکت‌ها می‌شوند. کارمندان متعهد اغلب بیشتر ظاهر می شوند، مدت طولانی تری می مانند و در کل بهره وری بیشتری دارند. بر اساس نظرسنجی اخیر گالوپ، تنها حدود 34 درصد از نیروی کار ایالات متحده احساس تعهد می کنند. یک نظرسنجی مرتبط نشان داد که هزینه‌های شرکت‌ها برای نادیده گرفتن بهره‌وری ضعیف کارکنان و فرهنگ ناسالم شرکت، بالاست. علاوه بر این، شرکت‌ها تنها کسانی نیستند که آسیب می‌بینند. کارمندانی که به طور فعال از کار جدا شده اند، هر ساله 483 تا 605 میلیارد دلار هزینه از دست دادن بهره وری برای ایالات متحده دارد.

نحوه بهبود بهره وری در یک سازمان

یکی از روش های افزایش بهره وری کارکنان، فرصت هایی برای دریافت آموزش بیشتر است. شرکت‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از فرصت‌های در حال گسترش در یادگیری آنلاین، کمک شهریه برای کارمندان خود برای ادامه تحصیل ارائه دهند.

برای مثال اگر کارمند شرکت شما تصمیم بگیرد که مهارت جدیدی در جهت افزایش بازدهی سازمان شما یاد بگیرد می توانید هزینه آموزش او را پرداخت کنید تا کارمند شما دلگرم تر شود و علاوه بر اینکه وفاداری کارمند شما به سازمان بیشتر می شود، بهره وری او و دانش او نیز افزایش می یابد.

افزایش بهره وری کارکنان در سازمان - داتیس
افزایش بهره وری کارکنان در سازمان – داتیس

 

کارمندانی که ابزار مناسبی برای کار ندارند، ناامید شده و بهره وری آنها کاهش می یابد. نظرسنجی فوق الذکر گالوپ نشان داد که کمتر از نیمی از کارمندان ایالات متحده بر این باورند که شرکت آنها فناوری مورد نیاز برای اجرای مؤثر نقش خود را در اختیار آنها قرار می دهد. فراهم کردن ابزارهایی که برای موفقیت به کارکنان نیاز دارند، اولین قدم عالی در افزایش بهره وری کارکنان است.

فرهنگ یک شرکت از چندین عنصر کلیدی از جمله محیط کار، چشم انداز شرکت، اخلاق و اهداف تشکیل شده است. مطالعات نشان می‌دهد که بهره‌وری کارکنان در محیط‌های کاری که بر ایجاد رابطه و پاداش کار تیمی تأکید دارد، افزایش می‌یابد، در حالی که شرکت‌هایی که بر سلسله مراتب و موفقیت فردی تمرکز می‌کنند، بهره‌وری را از مسیر خود خارج می‌کنند. اگر به این فکر می کنید که چگونه بهره وری را در محل کار بهبود بخشید، شیوه های استخدام خود را تنظیم کنید و اطمینان حاصل کنید که استخدام های جدید به خوبی با دیگران کار می کنند تا به کارکنان شما انرژی و انگیزه بدهند.

مشاغلی که فاقد ارتباط آزاد بین مدیران و کارکنان هستند، مسائل مربوط به بهره وری را در محل کار دعوت می کنند. مدیران باید برای کارمندان خود در دسترس باشند و انتظارات و مسئولیت ها را به طور مؤثر در میان بگذارند. این رویکرد مدیریت کسب و کار به افزایش بهره وری کارکنان کمک می کند، زیرا کارکنان احساس می کنند مستقیماً با ماموریت و اهداف سازمان مرتبط هستند. در نهایت، پیاده‌سازی پروتکل‌های ارتباطی مؤثر می‌تواند باعث افزایش کارایی و افزایش رضایت شغلی شود.

اما چگونه می توان ارتباط کارکنان با مدیریت و یا با یکدیگر را افزایش داد؟

همانطور که می دانید در بیشتر سازمان ها، مدیران به دلیل مشغله های زیاد، امکان صحبت کردن و یا برگزاری جلسات پیوسته را ندارند و معمولا کارهای داخلی شرکت را به فرد دیگری می سپارند و از آن شخص می خواهند که تمام گزارشات را به مدیریت اطلاع دهد اما گاهی اوقات کارکنان با مدیریت یا منابع انسانی احساس صمیمیت زیادی ندارند و یا به دلیل مشغله های فراوان امکان و زمان ایده پردازی و بحث و گفتگو را ندارند. در این مواقع چه باید کرد؟شما می توانید با کمک یک نرم افزار به نام سامانه مدیریت ایده داتیس از خلاقیت کارکنان خود بهترین استفاده را کنید و بستری مناسب برای ایده پردازی آن ها فراهم کنید.حتی می توانید پاداشی برای ایده پردازان در نظر بگیرید، با این کار کارکنان شما تشویق می شوند که ایده هایی خلاقانه در جهت رشد شرکت شما بیان کنند و کار شما را راحت تر کنند!

اگر کارکنان در موقعیتی قرار گیرند که اهداف قابل دستیابی را هدف قرار دهند، بهره وری بیشتری خواهند داشت. هدف گذاری به کارمندان کمک می کند تا انگیزه بیشتری کسب کنند و در توانایی خود برای موفقیت اعتماد به نفس ایجاد کنند. با تعیین اهداف مشخص شده، کارمندان می توانند مجبور شوند از یک سیستم تثبیت شده تجزیه و تحلیل عملکرد پیروی کنند و مالکیت آن را در دست بگیرند. تعیین اهداف معنی دار برای کسب و کار و کارمندان می تواند عملکرد بهتر و بهره وری بالاتری به همراه داشته باشد. همچنین می تواند کارمندان را به همکاری و کار تیمی تشویق کند. رهبران شرکت باید به طور منظم با کارکنان خود در مورد اهداف و پیشرفت شخصی خود صحبت کنند و به نوبه خود برای کاری که به خوبی انجام شده پاداش ارائه کنند.

همانطور که گفته شد، شما می توانید با شناخت نیاز کارکنان خود و تحلیل و ارزیابی عملکرد آن ها، بهترین پست را در سازمان برای آن ها در نظر بگیرید و بازدهی کارکنان خود را افزایش دهید. اما به نظر شما به صورت سنتی می توانیم عملکرد کارکنان را بررسی کنیم؟ اصلا چطور می شود که بفهمیم چه کسی مناسب چه پستی در شرکت ماست؟

شما با شناخت نیاز کارکنان خود بهتر می توانید عملکرد کارکنان را ارزیابی کنید و بفهمید بر اساس استعدادها و علاقه ای که دارند چقدر در کار خود موفق هستند. با این کار می توانید بر اساس علایق و استعدادها بهترین سمت شغلی را برای پرسنل خود در نظر بگیرید. بدون شک افرادی که به کار خود علاقه داشته باشند بهترین بهره وری را خواهند داشت! پس بهتر است همین حالا برای ارزیابی عملکرد کارکنان و همچنین ارزیابی منابعی که در اختیار دارید، استراتژی هایی که باید بر اساس منابع خود تدوین کنید و همچنین تعیین اهداف سازمان خود اقدام کنید. تمام این موارد از ضرورت های هر سازمان است که بررسی و ارزیابی آن ها به صورت سنتی امکان پذیر نیست. به همین منظور ما در گروه نرم افزاری داتیس به شما نرم افزار ارزیابی عملکرد کارکنان داتیس را پیشنهاد می کنیم. این نرم افزار به شما کمک می کند با ارزیابی عملکرد کارکنان خود، بهره وری آن ها را افزایش دهید و از منابع و امکاناتی که در اختیار دارید به بهترین روش برای رسیدن به اهداف کلی سازمان استفاده کنید. پیشنهاد می کنم صفحه نرم افزار ارزیابی عملکرد داتیس را مشاهده کنید تا با مزایای این نرم افزار بیشتر آشنا شوید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر هم می توانید با کارشناسان ما در گروه نرم افزاری داتیس تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات تکمیلی درباره این موضوع را دریافت کنید و بر اساس نیاز سازمان خود، این نرم افزار را به صورت کاملا سفارشی و شخصی سازی شده دریافت کنید.

خروج از نسخه موبایل