گروه نرم افزاری داتیس

مدیریت دانش ایزو 30401 چیست ؟

مدیریت دانش ایزو 30401 داتیس

آشنایی با مدیریت دانش ایزو 30401 داتیس

همانطور که در مقالات قبلی درباره تعریف مدیریت دانش صحبت کردیم، مدیریت دانش سازمانی مزایای زیادی دارد و می تواند در تصمیم گیری های شرکت شما بسیار موثر باشد. در واقع با اشتراک داده های سازمانی شما می توانید سازمانی هماهنگ، منظم و به روز داشته باشید. مدیریت دانش در سازمان می تواند فردی، جمعی یا سازمانی باشد یعنی شما می توانید اطلاعات و تخصص مربوط به یک فرد خاص را دریافت و اشتراک گذاری کنید و یا اطلاعات کلی که هر فرد درباره مشتریان، بازار هدف، رقیبان و… به دست می آورد به اشتراک بگذارید و…. دانش سازمانی می تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد که در یک مقاله به صورت جداگانه درباره مزایا و دلایل اهمیت مدیریت دانش در سازمان صحبت کردیم، اگر دانش سازمانی شما نیز در مغز کارکنان شما نهفته شده و با از دست دادن کارکنان سازمان، دانش سازمانی خود را از دست می دهید، بهتر است این اطلاعات را از مغز متخصصان خارج کنید و در اختیار همه افراد سازمان قرار دهید تا در صورت از دست دادن یکی از متخصصان، کار سازمان شما نماند و بتوانید خودتان هم از آن استفاده کنید برای این انتقال اطلاعات، نیازمند یک سیستم مدیریت دانش هستید تا بتوانید اطلاعات را در اختیار تمام کارکنان بگذارید. این سیستم مدیریت دانش باید بر اساس استانداردها و قوانینی که وضع شده پیاده سازی شود تا بهترین نتیجه را از آن دریافت کنید اما از کجا بدانیم این قوانین و استانداردها چطور است و چگونه باید وضعیت سازمان خود را بهینه سازی کنیم؟ اگر با استاندارد ایزو 2018 30401 مدیریت دانش آشنا باشید می توانید با مراحل رهبری، مدیریت، ارزیابی، پشتیبانی و اجرا در مدیریت دانش آشنا شوید و سیستم خود را به بهترین شکل پیاده سازی کنید و در این مقاله از تیم تولید محتوای گروه نرم افزاری داتیس درباره ایزو 2018 30401 مدیریت دانش یا مدیریت دانش ایزو بیشتر صحبت خواهیم کرد. ایزو 30401 همان قوانین و استانداردهای لازم برای سیستم مدیریت دانش در سازمان است که در تاریخ 31 اکتبر 2018 در سایت استاندارد بین المللی استاندارد منتشر شده و در ادامه بیشتر درباره آن توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

استاندارد ایزو 2018 30401 مدیریت دانش چیست

استاندارد ایزو 2018 مدیریت دانش دستورالعمل های لازم برای ایجاد، حفظ، اجرا، بررسی و بهبود مدیریت دانش در سازمان ارائه می کند. این استاندارد برای همه سازمان ها با هر نوع فعالیتی قابل اجراست. استاندارد ایزو 30401 2018 مدیریت دانش در تاریخ 31 اکتبر سال 2018 با هدف کمک به مدیریت سازمان ها منتشر شد و به عنوان یک گواهینامه ایزو 30401 برای مدیریت دانش شرکت ها شناخته شد. برای نتیجه گیری بهتر سازمان در این زمینه، لازم است بخش های عملیاتی و مدیریتی با هم هماهنگ باشند تا بتوانند بهروه وری بهتری در شرکت داشته باشند و تمام بخش ها بتوانند به خوبی با همکاری با یکدیگر به بهترین نتیجه برسند. اگر سیستم مدیریتی سازمان شما به صورت استاندارد پیاده سازی شده باشد، اثربخشی و تاثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود و دانش سازمانی شما به صورت یکنواخت گسترش پیدا می کند. سیستم مدیریت دانش داتیس نیز بر اساس استاندارد ایزو 30401 پیاده سازی شده و می توانید با کمک آن به مزایای مدیریت دانش سازمانی برسید.

کاربرد و الزامات ایزو 2018 30401 در سازمان چیست؟

با کمک گواهینامه ایزو 2018 مدیریت دانش می توانید سیستم مدیریت دانش سازمان خود را بر اساس قوانین استاندارد طراحی کنید و نیازهای سازمان را به خوبی درک کنید. برای داشتن یک سیستم مدیریت دانش یکپارچه در سازمان باید ابتدا قوانین و مقررات لازم برای مدیریت دانش سازمانی را تعیین کنید و سیاست های لازم را در سازمان خود تعیین کنید برای مثال می توانید قانونی وضع کنید تا هر کسی اطلاعاتی درباره رقبا پیدا کرد، بلافاصله آن را در اختیار بقیه افراد قرار دهد، سپس می توانید برنامه ریزی لازم برای تعیین زمان مناسب جهت ثبت اطلاعات را انجام دهید برای مثال می توانید اعلام کنید که در پایان هر هفته، گزارش کار یا اطلاعات جدیدی که کارکنان درباره مشتریان یا کسب و کار شما کسب کردند به اشتراک بگذارند، این گزارشات می تواند به صورت هفتگی، ماهیانه و… باشد.

مورد دیگری که باید در سیستم مدیریت دانش سازمان شما باشد، پشتیبانی داده هاست. شما باید منابع انسانی موردنیازتان را برای کنترل و انتقال اطلاعات در نظر بگیرید و مستندات لازم را برای تغییرات مدیریتی در سازمان و تغییر عملکرد کارکنان در نظر بگیرید. در مرحله بعد نیازمند کنترل تغییرات و مراحل تعیین شده برای انجام تغییرات لازم طبق اطلاعات دریافتی خواهید بود یعنی باید بدانید طبق اطلاعاتی که دریافت کردید لازم است چه تغییراتی در عملکرد خود داشته باشید تا سریعتر به اهداف سازمان خود برسید. در مراحل بعدی هم ارزیابی عملکرد سازمان و انتخاب اقدامات جدید برای غلبه بر مشکلات سازمانی لازم است یعنی شما برای استفاده از سیستم مدیریت دانش در سازمان خود نیازمند تغییرات زیادی هستید تا بتوانید به هدف دلخواه خود برسید. در واقع هدف ایزو 30401 مدیریت دانش ایجاد یک نظم سازمانی و چارچوب برای انجام فعالیت هاست. سازمان شما با هر اندازه و هر نوع فعالیتی که باشد، نیازمند یک سیستم مدیریت دانش برای کنترل داده ها و حفظ اطلاعات سازمانیست بنابراین بهتر است مدیریت دانش خود را بر اساس استانداردهای اصلی آن پیاده سازی کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

از مزایای سیستم مدیریت دانش در سازمان و استاندارد ایزو 2018 30401 می توان به حفظ اطلاعات و دانش سازمانی متخصصان اشاره کرد برای مثال اگر شما متخصصی در سازمان خود دارید که ممکن است بعد از ترک سازمان یا بازنشستگی او، اطلاعاتش را از دست بدهید، بهتر است اطلاعات او را به سایر کارکنان منتقل کنید تا در صورت بازنشستگی او، اطلاعاتش را داشته باشید. بنابراین حفظ اطلاعات سازمانی برای شما بسیار مفید خواهید بود و می تواند به پیشرفت روزافزون شما کمک کند. از نظر ایزو 30401 دانش به هر نوع اطلاعاتی که سبب افزایش آگاهی کارکنان سازمان می شود می گویند که در زمان و مکان مختلفی تولید می شود و سبب بهبود تصمیم گیری های سازمانی خواهد شد. این دانش سازمانی می تواند طی تحقیقات، تجربه و… افزایش پیدا کند.

بنابراین می توان گفت بهترین روش برای یکپارچه سازی دانش سازمانی، پیاده سازی سیستم مدیریت دانش در سازمان بر اساس اصول استاندارد 2018 30401 است که فرهنگ سازمانی شما را چند برابر خواهد کرد. استفاده از سیستم مدیریت دانش در سازمان سبب متعهد شدن افراد سازمان شما و اشتراک گذاری تخصص ها و اطلاعات می شود. به همین دلیل بهترین سیستم مدیریت دانش، سیستمی است که بر اساس این ایزو طراحی شده باشد، ما در گروه نرم افزاری داتیس به طراحی و پیاده سازی سیستم مدیریت دانش سازمانی بر اساس اصول استاندارد 2018 30401 پرداختیم و نرم افزاری با رعایت این چارچوب ها و قوانین ایزو 30401 طراحی کردیم تا بتوانید با بهترین کیفیت، اطلاعات سازمانی خود را گسترش دهید این سیستم یک نظام اصولی از همکاری و همفکری بین کارکنان ایجاد میکند که باعث افزایش مشارکت سازمانی و بهبود انگیزه کارکنان خواهد شد، با کمک نرم افزار مدیریت دانش، شما تمام اطلاعات شرکت خود را ثبت می کنید و وابسته به یک متخصص یا فرد خاص نیستید بنابراین پس از جذب نیروی جدید یا از دست دادن نیروی قدیمی، نگران از دست دادن دانش سازمانی خود نخواهید بود و می توانید هر نیرویی را مانند نیروهای قبلی خود پرورش دهید. سیستم مدیریت دانش مزایای زیادی برای سازمان شما دارد که شما می توانید مزایای سیستم مدیریت دانش را در مقاله مربوطه و اطلاعات تکمیلی را در صفحه خود محصول مشاهده کنید و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در گروه نرم افزاری داتیس تماس حاصل فرمایید.

مشاهده سیستم مدیریت دانش در سازمان داتیس بر اساس اصول استاندارد ایزو 2018 30401

خروج از نسخه موبایل