گروه نرم افزاری داتیس

ارزیابی عملکرد سازمان

مدیریت ارزیابی عملکرد، شامل فعالیت هایی است که به صورت مداوم و با شیوه ای نوین و کارآمد، رسیدن به اهداف را فراهم می کند. با کمک این سیستم مدیریتی، می توان بر عملکرد سازمان ها و کارمندان آن ها و حتی روند تولید محصولات و خدمات، سنجش و اندازه‌گیری متمرکز شد، همچنین مدیریت عملکرد به منظور ساماندهی به سازمان و کارمندان سازمان ها با اهداف استراتژیک معرفی می شود.

این مطلب را از دست ندهید:  ارزیابی عملکرد فرآیندها

ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد

بهبود عملکرد سازمان ها، موجب رشد و توسعه و ایجاد فرصت‌های تعالی سازمانی می گردد. بهبود سازمان بدون بررسی از میزان پیشرفت و کسب اهداف و اطلاع از میزان اجرایی شدن اهداف تدوین شده و شناسایی عواملی که نیاز به بهبود و توسعه دارند، امکان پذیر نخواهد شد.

ارزیابی عملکرد

فرایند ارزیابی عملکرد

هر فرایندی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و امکانات هدف داری را شامل می شود. فرایند ارزیابی عملکرد نیز با توجه به هر الگو و روشی که انتخاب می شود، رعایت مراحل و فعالیت‌های ذیل ضروری می‌باشد.

  • تدوین شاخص ها و محورهای مربوطه و تعیین واحد سنجش شاخص ها
  • تعیین وزن شاخص ها
  • تعیین وضعیت مطلوب و استاندارد برای هر شاخص
  • سنجش و مقایسه عملکرد واقعی پایان دوره ارزیابی، با استاندارد مطلوبی که از قبل مشخص شده
  • استخراج و تحلیل نتایج

سازمان ها برای حضور در عرصه جهانی و بقای خود تلاش می کنند. این امر با بهبود مدیریت عملکرد سازمان و اصل بهبود مستمر ایجاد می گردد.این اصل با گرفتن نتیجه مطلوب از محیط درونی وبیرونی و تحلیل نقاط ضعف و قوت سازمان، جلب رضایت مشتری بهره گیری از نرم افزار ارزیابی عملکرد با الگوی مناسب ایجاد خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید: سامانه انتقادات و پیشنهادات
خروج از نسخه موبایل